Artiklar

Administrera användare och grupper för storage-mapp

För att användare ska kunna använda anslutningen till en Enterprise Storage mapp så måste...

Betala med kort

Om du vill betala en faktura omedelbart, via kort gör du så här: Logga in i kundzonen Klicka på...

FTP-inställningar

När du ska ladda upp filer till din webbplats (speciellt första gången) så använder du FTP. Det...

Fakturor som inte betalas

Felsökning för e-post och FTP

1. Kontrollera om nätverket fungerar. Har datorn som det är problem med kontakt med internet,...

Felsökning internetanslutning

Om du har krångel med internetanslutningen så kan det finnas många orsaker till detta. Här...

Fjärrsupport

När inget annat hjälper så använder vi TeamViewer för att fjärransluta till våra kunders datorer....

Funktion för att skapa och skicka nyhetsbrev

Vi har inga egna system internt för detta, däremot skulle vi vilja tipsa om http://mailchimp.com....

Hur hittar jag mina lösenord

Via kundzonen och kontrollpanelen Sedan juni 2017 går det inte längre att se sina befintliga...

Hur man ansluter till en storage-mapp

På en Windows-dator gör man så här: Öppna utforskaren Klicka på Lägg till en nätverksplats...

Hur ofta tas backup?

Vi tar backup dagligen, både på webbfiler (inkl databaser) och epost. Backup sparas i 14 dagar...

Inloggning krävs för dokument i storage-mapp

Testar mot: https://storage.vildmarksdata.se/vildmarksdataab/vildmarksdataSKITER SIG PÅ PUNKT...

Kan ni erbjuda SSL-certifikat till min webbplats?

Ja, det kan vi! I VAIA.cloud är alla webbplatser säkrade med SSL redan från början. Så fort du...

Nya kundzonen och ny kontrollpanel - vad är vad?

Under våren 2015 har vi flyttat över kunder och webbplatser/tjänster/konton till vår nya kundzon...

När kommer min betalning in och när skickar ni påminnelser på fakturor?

Vi läser in betalningar under eftermiddagen (ca 13.30 - 17.00) varje dag.Om betalningen finns...

Registrera sig som kund

Oftast registrerar man sig som kund i samband med första beställningen, men ibland kan behöva bli...

Skillnad på domän och DNS och webbhotell

Info nedan är sånt som skickas ut när en kund registrerat en domän hos oss, men det kan ju finnas...

Uppsägning av tjänst

När man av någon anledning vill säga upp en tjänst hos oss gör man så här:Via kundzonenLogga in i...

Varför har innehållet i fakturan ändrats sedan förra gången?

Vi har inga begränsningar i vårt webbhotell när det gäller utrymme, bandbredd eller dylikt. Du...

Ändra fakturasätt/betalningsmetod

Allmänt om fakturorFrån 2015-07-01 så skickas alla fakturor via e-post till den e-postadress som...

Ändra startmapp för ftp-konto

På FTP-konton kan man ändra vilken mapp som den användaren ska komma till vid inloggning. Logga...

Ändra uppgifter, eller lägga in avvikande fakturaadress eller en till kontakt

Logga in i kundzonen Ändra dina kontaktuppgifter och faktureringsmetodKlicka på "överkroppen"...

Återställa lösenord på storage-konto för en användare

Varje användare som har en inloggning till ett storage-konto (lagringslösning) kan själv...